



-
דימוי עצמי
-
קשב וריכוז
-
תפקוד במסגרת וקבלת סמכות
-
התמודדות במצבי לחץ ותחרות
-
שליטה עצמית - ויסות אימפולסיביות
-
בעיות התנהגותיות תיפקודיות
-
מיומנויות מוטוריות, שיפור בקשיים תנועתיים
-
מודעות גוף
-
התמצאות במרחב
-
מיומנויות חברתיות ותקשורת
-
אירגון ותיכנון
-
ויסות חושי, יתר או חסר ברגישות תחושתית
-
העדר מוטיבציה
מורי טויק, מוסמך תעודה טיפול בגישה הניורו (NDFA) התפתחותית-רגשית
עם ניסיון של יותר מ8 שנים בעבודה עם ילדים וליווי הורים
מפתח שיטת אמ"ת – גישה המשלבת טיפול חוויתי ורגשי –
מורי ליווה מאות ילדים ועשרות הורים בתהליכי אימון וטיפול שונים.

מורי טוויק, מוסמך תעודת מטפל בגישה הניורו התפתחותית-רגשית (NDFA),
בעל ניסיון של כמעט עשור בעבודה עם ילדים וליווי הורים.
להיות הורה זה לא קל, אבל גם להיות ילד היא חוויה לא פשוטה.
לעתים אנחנו נוטים לשכוח או לזכור במעורפל איך באמ
מורי לקח את ניסיון הילדות שלו עם ההורים בשילוב עם
"שני דברים חשובים קורים בחייו של אדם . האחד היום בו הוא נולד. השני היום בו הוא מבין למה. "
מארק טווין
לצמוח מחדש - זה גם הסיפור שלי
ערב סיום של מחלקת הנוער בכדורסל ברעננה. בפעם הראשונה בחיי אני יושב באירוע שכזה . בקרוב אתחיל את דרכי כמאמן כדורסל לילדים ואני כבר בן 38. אני מביט בקהל הרב שהתאסף ועיניי קולטות ילד קטן ונרגש שיושב ליד אימו . בסוף הערב, איש גבה קומה עולה לנאום . הוא מספר על הילד שלו בן השש , ילד עם לקויות תקשורת ועל השינוי שחל בו בזכות בחור אחד, שחקן ממחלקת הנוער, בוגר משנותיו ועם לב זהב. אותו בחור אימץ את הילד שלו וטיפח אותו דרך הכדורסל ובעיקר דרך הנתינה והאהבה האינסופית שלו אליו . אט אט מתברר שהאיש גבה הקומה הוא אביו של הילד שיושב לימיני . האב סיים במשפט אחד שגרם לכולם להזיל דמעה: הוא פנה לאותו בחור ואמר לו שהוא שינה חיים של ילד, משהו שלא כולם יכולים להגיד. הסיפור מרגש מאוד והקהל מוחה דמעה ומוחא כפיים. אני מציץ בילד המקסים הזה שוב ומתפלל בתוכי שיתמזל מזלי ושאוכל לפגוש אותו ולתרום במשהו ושגם אני אצליח לשנות משהו בחיים שלו.
שלושה חודשים אחרי, אימון ראשון שלי בחיים, מגרש אספלט, 27 ילדים בני 6 עומדים מולי נרגשים ואני מתרגש לא פחות מהם , מה לעזאזל אני עושה איתם . נכון, אני בוגר וינגייט אבל מי הכין אותי לזאטוטים האלו ?. את החצי הראשון של האימון אני עובר בסדר, יש לי מעט כדורים ובעיקר הרבה ילדים מתרוצצים, קופצים ושמחים. בבת אחת השמחה מתחלפת בדאגה כי אחד הילדים קיבל מכה בפנים ומדמם , אני ניגש אליו והוא בוכה . הוא נראה לי מוכר ואני לא מצליח לזכור מהיכן , אני מרגיע אותו , מביט בו מקרוב שוטף את פניו ומתקשר לאימו . ברגע הזה השתנו חיי, בשיחה הזו הבנתי את המשמעות האמיתית של מי אני . אימו של הילד מספרת לי עליו ואז האסימונים נופלים, זהו הילד שהתפללתי שאפגוש, אני מבקש את רשותה לאמן אותו באופן התנדבותי. הקשר בינינו הלך והעמיק ובזכותו אני נמצא היכן שאני. הבנתי שאני יכול ורוצה לעזור לילדים, אני יכול להצמיח מחדש התחלות של ילדים והוריהם לשיפור איכות חייהם וליצירת משפחות מקושרות ואוהבות . הילד אגב משחק היום כשחקן מקצועי במחלקת הנוער של עיריית רעננה...
העוצמה מצויה ביכולת הנתינה
מאז ומתמיד שמתי לעצמי מטרות והגעתי אליהן. באחת מהן הצלחתי מאוד, היה לי עסק עצמאי בתחום הבנייה, עם הכנסה כספית ושקט כלכלי ארוך טווח. העסק התרחב עם השנים וכך גם כאבי הבטן שליוו אותי. העסקתי עוד עובדים, יצרתי שיתופי פעולה וגייסתי עוד ועוד לקוחות והכנסות. חשבתי שאהיה "מסודר". בכל בוקר קמתי עם תחושה פנימית שיקרית, והמשכתי לעבוד כמו מכונה. מידי פעם הבנתי שזה לא ממש אני, מידי פעם שאלתי את עצמי האם זה באמת מה שאתה רוצה לעשות? האם זוהי תרומתך?. ובכל זאת המשכתי. עד שיום אחד לפני מספר שנים חוויתי אירוע בריאותי תיפקודי שבעקבותיו השתנתה כל תפיסת עולמי. בפעם המי יודע כמה נכנסתי לאיכילוב ומבלי לדעת מה יהיה הפעם, נאמר לי שיש לי שעתיים להתכונן לניתוח בעקבות חסימה במעיים חמורה שיכלה לגרום לי למוות. רגע לפני הניתוח כשאני מביט באורות הניאון הבטחתי לעצמי שאשנה את עולמי , וכך היה. בגיל 37 מצאתי את עצמי בלבטים איך ממשיכים. דבר אחד היה לי ברור: הרצון להיות מוביל דרך ולעזור לאחרים.. בחרתי בספורט ובמיוחד בכדורסל. מטרותיי האישיות הפכו לחברתיות ובתוך שנה אימנתי ילדים מגילאי 5 ועד 17. כבר אז ראיתי איך אפשר להוביל ילדים למקום בהם הם יחוו, ערכים עצמאיים, נורמות חברתיות, כישלון והצלחה, והכי חשוב ביטחון ודימוי עצמי גבוה. "כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו" אמר קרליבך. אני הוא המבוגר הזה שמאמין בילדים ולכן החלטתי לעבוד עם ילדים עם לקויות תקשורת/ התנהגות. למידה ולהעצים באמצעות שילוב הגישה - הנוריו התפתחותית - תיפקודית.
האני מאמין שלי
תפיסתי המיקצועית והחברתית היא להאמין שכל אחד יכול לצמוח מחדש לתוך עולם ערכים אישי וחברתי, ולשפר את תיפקודו בעולם הזה. אני מאמין שבכל ילד קיימות הכולות, ולפעמים צריך פשוט לכוון אותו ולהתוות לו את הדרך על מנת להגשים יכולות אלו. אני כאן בשביל להעניק לילד את אותם כלים שיעזרו לו להתפתח ולהיות מוכן ל"חיים האמיתיים". מאז ומתמיד מה שהניע אותי הוא הצורך האישי שלי להתפתח כאדם, ביכולות ההכלה השונות, ביכולות הלמידה והידע. לצמוח מחדש כאדם ולהצמיח מחדש אדם אחר עולה על כל דבר שהכרתי.
אני מחוייב!
-
להעצמת הביטחון והדימוי העצמי של הילד
-
לשימור ופיתוח הקשר האישי עם הילדים והוריהם, לפני תוך כדי ואחרי
-
ליצירת מגע אנושי
-
לשתילת זרע שמחת החיים
-
לפיתוח מיומנויות מוטוריות
-
להקנות ערכים עצמאיים
-
להקנות ערכים חברתיים
-
למקצועיות, אמינות ואחריות בתהליך
-
למתן כלים ןפתרונות מעשיים להורים
-
להיות קשוב ופתוח לצורכי הילדים וההורים בתהליך
ניסיון מקצועי
-
מאבחן ומטפל בילדים, מייעץ להורים בגישת NDFA, הניורו-התפתחותית-תיפקודית, שפותחה על ידי רמי כץ, (פסיכולוג בכיר)
-
מאבחן ומטפל באומנות לחימה בשיטת שתי חרבות (לוחמי האור), בפיתוחם של המאסטרים עמית לבני ואמיר שרירא
-
מאבחן ומטפל באמצעות הכדורסל, גישה שפותחה "בלצמוח מחדש" ברמת הטיפול פרטני והקבוצתי.
-
בעל ניסיון רב בעבודה עם ילדים, כמאמן כדורסל בוגר וינגייט, מנהל קייטנות ומנחה סדנאות לילדים, וכמורה מחליף בבתי ספר ברעננה
איך זה מתבצע?
-
פגישת הכרות ומילוי שאלון ואיבחון – בשלב ראשוני זה אתרשם מכם ואקבל מידע ראשוני על תיפקודיו השונים של ילדכם, במהלך הפגישה אסביר לכם על הגישה בה אני מטפל ובפגישה זו כבר נניח אבני דרך להמשך.
-
גיבוש נושאים ויעדים – חשוב מאוד להקשיב לעולמכם ולעולמו של הילד ולבדוק מהו הנושא העיקרי שבזכותו אשרת אתכם, גיבוש נושאים יכול להוות תוכנית עבודה ושלד לצמיחה המחודשת.
-
התאמת הפעילות המובנית עם החניך – כל אחד מאיתנו מתחבר לנושאים הקרובים לליבו. במיוחד ילד שעדיין "מחפש" את זהותו והשתלבותו החברתית. לצמוח מחדש מגיש ארגז כלים רחב בו הילד יוכל לבחור במה להתאמן ולהנות.
-
אימון פרטני / קבוצתי - אני מאמין שכל מטפל או מאמן באשר הוא מתפקד כנציג החברה, זאת על מנת שהחניך יוכל להשתלב בתקשורת ובמיומנות חברתית, עליו לעבור את השלב הפרטני ולמלא את "הדלי של עצמו". במהלך האימון הפרטני יקבל החניך כלים מוטוריים וריגשיים ויתמודד עם מצבים "מדומי מציאות" שבהם הוא מתקשה לבטא את עצמו, או נמנע מהם.
-
יעוץ ועבודה מול גורמי חוץ, אנשי חינוך ומאבחנים – שיתוף הפעולה עם אנשי מיקצוע נוספים יתן מענה מערכתי ותמונה כוללת לעבודה משותפת ומסוכרנת מטרות, גם אם הן נקודתיות בנושאים ספיציפיים ותקופתיים. אני בדיעה שבמידת הצורך צריך שיתוף פעולה עם איש מיקצוע משלים, יש לאפשר טיפול הוגן ונכון לילדכם. החשיבות העליונה היא אתם וילדכם ולא ההפך.
-
ייעוץ להורים ובניית תוכנית עבודה – אחד מהגורמים העיקריים להצלחתו של תהליך התפתחותי מאין זה, אלו ההורים. העבודה עם ילדכם והכוונתו מתחילה בטיפול איתו, אך החשיבות שלכם כהורים היא להשתמש בארגז הכלים שאעניק לכם, ובו אתם תוכלו לפתח ולהצמיח יחד את ילדכם ולשנות את איכות חייכם. ההורים שנפגשים איתי יוצאים עם תוכנית פעולה המגדירה באופן ברור, נושאים לטיפול על פי חשיבותם.