top of page
ReGrow_Logo.png

מהו דימוי עצמי נמוך אצל ילדים ואיך ניתן לשפר אותו?

כותב המאמר: מורי טוויק, מייסד "לצמוח מחדש"

מאמר.jpg

התבודדות בחדר, הימנעות ממפגשי כיתה וירידה בתפקוד הלימודי הם רק חלק מהתסמינים שמאפיינים דימוי עצמי נמוך אצל ילדכם. במרבית המקרים, יחלו התסמינים הללו להופיע בגילאי כיתה ג' ואף יתגברו עם השנים ללא טיפול רגשי מתאים. מה בדיוק קורה בגילאים האלה שגורם לירידה בדימוי העצמי ואיך הצלחה קשורה לזה? כל הפרטים כולל 3 טיפים אפקטיביים ליישום מידיי, בכתבה הבאה

תהליכים ושינויים לימודיים וחברתיים המתרחשים בגילאי כיתה ג' ואילך, מעוררים מערכת ציפיות שלמה וחדשה שנבנית אצל ההורים ואצל הילדים כאחד. גם ילדים שהצליחו ליצור קשרים חברתיים בגילים מוקדמים, דיברו על הרגשות שלהם בגילוי נפש ומיצבו את מעמדם החברתי במקום מעורב, יתקלו בגיל זה באתגר חברתי חדש ואחר, שלא הופיע לפני כן. 

מה משתנה בגיל הזה הגורם לדימוי עצמי נמוך אצל הילדים?

בגילאי הגן ובשנים הראשונות של הלימודים בבית הספר, נהנים הילדים מתשומת לב לכישוריהם בעיקר מההורים ומהדמויות החינוכיות בחייהם. בגיל כיתה ג' ואילך, ציפיית החברה מתחילה להשתנות ולדרוש מהילד, יכולות אחרות שעדיין לא התמודד איתן. 

אותו הילד שהיה רגיל לדמיין את עצמו כמצטיין בלימודים ובספורט, החשיב את עצמו כמנהיג חברתי ואף גיבור על כל-יכול, משיג ומקבל אישורים חברתיים הממקמים אותו מבחינה חברתית ואישית.

דרישה חדשה להצלחה

כעת, שעלינו כיתה, מה שסיפק את הסביבה עד עכשיו עולה שלב. הדרישה החדשה באה לידי ביטוי גם מבחינה חברתית וגם מבחינה לימודית. הציפיות יבואו גם מצד ההורים וגם, מהמקום האישי של הילד אל מול חבריו. 

 

מסיבות יום הולדת ויצירת קשרים אישיים  

הכישורים החברתיים בגיל זה, אינם דומים למה שהכיר עד עכשיו. מפגשי כיתה ומסיבות ימי הולדת הופכים לחוויה אישית של הילד, ללא הוריו. מפגשים אחד על אחד הופכים מורכבים יותר, ומושפעים מהחוויות שמתרחשות באופן יומיומי בשעות הלימודים ובמסגרת בית הספר. 

המעמד החברתי משפיע על המעמד הלימודי ולהיפך 

מקצועות לימודים חדשים מופיעים בחייו של הילד ועולים כיתה גם הם. כעת נדרש הילד להפגין יכולות דידקטיות אחרות וחדשות. החומר שלמד ותרגל עד עכשיו הופך לבסיס הלמידה, היכולות הלימודיות והחברתיות משפיעות אחת על השנייה כעת, ומחלחלות לנפשו של הילד יותר מתמיד. אותו גיבור על הכל-יכול, מחפש עצמו בין הציפיות ומשתדל בכל מאודו להמשיך ולהרגיש שייך.   

 

פערי המציאות מתחילים להתגלות 

כשהמציאות טופחת על פניו וגם תגובות שליליות מתקבלות על מעשיו, אותו הילד מתחיל לזהות ולראות את עצמו באופן ריאלי. זהו הפער הטבעי שנוצר בין ראיית הילד את עצמו או איך שהיה רוצה להיות (כמו מנהיג הכיתה), לבין איך שאחרים רואים אותו, מתייגים או גורמים לו לתחושת חוסר שייכות. השיקוף החדש שנוצר על ידי החברה, מחדד לילד את "שוויו" החברתי. כפועל יוצא, דימויו האישי נמדד להצלחה כפי שהוא רואה את עצמו או ככישלון. 

במקרים מסוימים, חוויית האכזבה נוכח הפער המתגלה עלולה להוביל את הילד למצבי התבודדות, קושי בוויסות רגשי, חוסר באמונה עצמית וכמובן, לביטחון ודימוי עצמי נמוכים.

הפער נוצר, אך יש דרך לגשר עליו

ילד שתחושת חוסר האמונה פגשה בו והוא כבר שכח את חוויית ההצלחה, יפחד להתמודד עם מצבים חברתיים עד כדי חרדה וחוסר תפקוד. התחושות שבאות יחד עם דימוי עצמי נמוך מקשות ומונעות ממנו יצירה של דימוי חדש. 

אך יש דרך להתגבר על זה. 

על מנת להחזיר אותו למסלול של הצלחה ואמונה עצמית, תחושת מסוגלות ויכולת, הוא זקוק לסביבה קרובה תומכת שתייצר ותיקח אותו יד ביד לחוויות של הצלחה. 

תחושת חוויית הצלחה מחזירה לילד את הביטחון האבוד

עצם תחושת חוויית ההצלחה, נוסכת בילד יכולת ותקווה. חשבו על עצמכם ועל תחושת הסיפוק והמסוגלות שאתם חשים ברגע ההצלחה. אנחנו חוזרים לתחושת גיבור העל הכל-יכול, החוויה נחרטת ונכנס בנו הרצון לחוות אותה שוב. היא טובה לנו, מקדמת אותנו והופכת אותנו מאושרים יותר ובשל כך, מצליחים יותר. 

ילד שנפעם מעצמו וקורא "הצלחתי, עשיתי את זה!!" יחווה חוויה רגשית חיובית שהיא בעצם תחילתו של תהליך ערכי ופנימי, המייצר יחסי גומלין "בין היחיד לבין הרגע". ילדים שנמצאים בתהליך יחסי הגומלין, יחזירו לעצמם את האמונה העצמית, את יכולת ביטוי הרגש, המסוגלות והתמודדות עם מצבים חברתיים. 

חוויית הצלחה תגביר את צורך שלהם להשתפר, ליזום ואף להכנס לתהליכים מאתגרים. זאת כאשר ההתנהלות היומיומית שלהם תהיה מורכבת מחוויות שונות, שיש בהן גם הצלחה וגם כישלון. כך תצמח בהם היכולת להתמודד עם הפסדים, להשלים עם זה ולהבין שזה בסדר. 

חוויות הצלחה מרובות יצמיחו קרקע יציבה להתפתחותו הרגשית של ילדכם, מה שיהיה עבורו הבסיס והמנוע ליכולותיו בתקשורת וביחסי אנוש עם הסביבה, כילד וכמבוגר.  

 

3 רעיונות מידיים ליצירת תחושת הצלחה בסביבה תומכת

 

1. העמיקו את ההיכרות עם מניעיו הפנימיים של ילדכם 

ערכו שיחה עם ילדכם ובררו מהם תחומי העניין ומהן שאיפותיו. דרך השיחות, תוכלו להתחבר לעולמו וליצור תהליך הצלחה משותף שיחדד את האמון שלו בכם, בקרבה שנוצרת בעת השיחות ואת עצם העובדה שאתם רואים ומבינים אותו. 

אני ממליץ על ניהול שיחות מסוג אלה תוך כדי משחק, בזמן איכות נעים מחוץ לבית, במסעדה או בטיולים.  

2. שתפו את ילדכם במטלות הבית 

מעורבות ילדכם במשימות הבית יפתחו בפניו עולם שיש בו אחריות. חווית ההצלחה בפעולות בית בסיסיות ,תביא איתה תחושת שייכות ומחויבות. נסו כבר היום לבקש ממנו לפנות את השולחן בסיום הארוחה או להוציא את הכביסה מהמכונה, אולי אפילו להצליח לקפל בגד או שניים. השתדלו לתת לו משימה, גם אם קצרה,  שיש בה תהליך המוביל לתחושת הצלחה וסיפוק.  

3. החמיאו על ביצוע המשימה 

בסיום המשימה, לאחר שהתאמץ וקיבל על עצמו את האחריות תנו לו מחמאה מכל הלב. הוסיפו גם כמה מילים המתארות את הפעולה לחיוב. לדוגמה, "הכנסת יפה מאוד את כל הכלים במדיח", "קיפלת מצוין את החולצה". 

מחמאה ושיקוף הפעולות שלו יאשרו לילד כי העשייה שלו נראתה והיא מוערכת. זוהי החותמת החברתית החשובה שהוא כה זקוק לה. המסר החיובי ייטמע והתחושה שתתעורר בה בתגובה לכך, תהיה תחושה כי הוא מסוגל וכי מאמינים בו. 

 

לסיכום, 

דימוי עצמי נמוך מתפתח בשלבי הילדות המוקדמים, ועלול להשפיע על עיצוב אישיותו של הילד כנער וכמבוגר. הפסיכואנליטיקן פנחס נוי אמר כי "ההנעה הבסיסית ביותר אצל האדם, היא להגדיר את העצמי כחלק מקבוצה אנושית כלשהי". 

חוסר מודעות לצורך העמוק בתחושת שייכות והימנעות מטיפול רגשי מתאים, עשויים להביא לתסכולים רבים וקושי בחיבור חברתי. הוא כידוע, בית ספר להצלחה בכל תחומי החיים, אישיים ומקצועיים. 

עבור אלו מכם שמרגישים כי ילדם זקוק להעצמת חוויית ההצלחה וכלים למיומנות חברתית, אני מציע שיחת יעוץ ללא עלות בשיחה נבחן את המצב הקיים ונבדוק התאמת הילד לשיטה המיוחדת שלי המשלבת טיפול עם ספורט ומשחק, שיטה ואשר הוכיחה תוצאות גבוהות ב7 שנים האחרונות עם מאות ילדים.

לשיחת יעוץ ללא עלות

השאירי פרטים ואחזור אלייך תוך 24 שעות

Mori_0117_RCrop1.jpg

>> הפרטים התקבלו בהצלחה

טופס1

הורים מספרים על התוצאות

שי רוזנר, אביו של ירדן

יוליה גרוס, אמא של יואבי

הוריו של רועי

מורי היקר.
אנו מוצאים את ההזדמנות להודות לך על העבודה המדהימה שאתה עושה עם בננו.

 

בננו בן  ה-10 שחווה קשיים חברתיים עבר טיפולים רגשיים, וקבוצות שונות להקניית מיומנות חברתיות, אליך הגענו לאחר ששמענו המלצות חמות עליך ועל דרך הטיפול הייחודית לך.
 

כבר בתחילת הדרך , שילבת אמפטיה והחדרת מוטיבציה בבננו עם חוסר התפשרות על השלמת משימות, ודחיפה להישגים וזאת תוך כדי אימוני כדורסל אישיים , לעיתים כצופה מהצד היה קשה להבחין מי יותר נהנה מהאימון.


בננו היקר, נקשר לדרך האימון מהר מאוד, ומאימון לאימון השתפר בטחונו העצמי, והאמונה שלו בעצמו וביכולותיו, הדבר התבטא מיד באמרות כמו "אני תותח", "אני טוב". שמעולם לא יצאו מפיו קודם לכן.

 

תוך פרק זמן קצר מאוד , חל שיפור ניכר בלימודיו, וזאת למרות היותו בעל קשיי למידה.


כיום, מזה כשנה שהנך חלק ממשפחתנו, תרתי משמע )בננו זוכר את ביקורך אצלנו בבית( , ן מצפה בכיליון עיניים למפגשי הכדורסל. לעיתים אנו כהורים שרוצים לתת את הטוב ביותר לילדנו, נמצאים בתוך סיטואציות הגורמות לנו לתהות האם הטיפול שאנו נותנים לילדנו הוא הטוב ביותר, אתך מיד הרגשנו את החיבור, והפריצה של בננו בכל התחומים הגיעה מהר מאוד, כיום ששואלים אותנו כיצד קרה הדבר, אנו עונים מיד שתי מילים
 

"לצמוח מחדש".
ההורים של רועי.

לשיחת יעוץ ללא עלות

השאירי פרטים ואחזור אלייך תוך 24 שעות

Mori_0117_RCrop1.jpg

>> הפרטים התקבלו בהצלחה

לפגישת ייעוץ ראשונית

            צרו קשר:

054-9140492

mori.regrow@gmail.com

Success! Message received.

לפגישת ייעוץ ראשונית

            צרו קשר:

054-9140492

mori.regrow@gmail.com

Success! Message received.

 

למורי היקר שלנו,
אתמול התקיים המשחק הראשון של אמירי שלנו בליגת הכדורסל.
לא מעט חשבנו עלייך: 
יש לך חלק חשוב בבטחון של אמירי, ההתקדמות שלו והאהבה למשחק!
כשהוא הגיע אלייך בכיתה ג הוא חשש ואף רצה לעזוב.
אנחנו לא ויתרנו ואתה הפכת אותו לעוזר שלך ושוחחת איתו ורתמת אותו לצידך.
היום, כשהוא בליגה - אנחנו מלאים גאווה
וגם עם המון תודה, ענקית לך!

אתה מורה בחסד עליון, איש מדהים ונשמה ענקית.

אוהבים אותך מאוד 

 

 

 

 

 

מורי היקר.
אנו מוצאים את ההזדמנות להודות לך על העבודה המדהימה שאתה עושה עם
בננו.
בננו בן  ה-10 שחווה קשיים חברתיים עבר טיפולים רגשיים, וקבוצות שונות
להקניית מיומנות חברתיות, אליך הגענו לאחר ששמענו המלצות חמות עליך
ועל דרך הטיפול הייחודית לך.
כבר בתחילת הדרך , שילבת אמפטיה והחדרת מוטיבציה בבננו עם חוסר
התפשרות על השלמת משימות, ודחיפה להישגים וזאת תוך כדי אימוני כדורסל
אישיים , לעיתים כצופה מהצד היה קשה להבחין מי יותר נהנה מהאימון.
בננו היקר, נקשר לדרך האימון מהר מאוד, ומאימון לאימון השתפר בטחונו
העצמי, והאמונה שלו בעצמו וביכולותיו, הדבר התבטא מיד באמרות כמו "אני
תותח", "אני טוב". שמעולם לא יצאו מפיו קודם לכן.
תוך פרק זמן קצר מאוד , חל שיפור ניכר בלימודיו, וזאת למרות היותו בעל
קשיי למידה.
כיום, מזה כשנה שהנך חלק ממשפחתנו, תרתי משמע )בננו זוכר את ביקורך
אצלנו בבית( , ן מצפה בכיליון עיניים למפגשי הכדורסל.
לעיתים אנו כהורים שרוצים לתת את הטוב ביותר לילדנו, נמצאים בתוך
סיטואציות הגורמות לנו לתהות האם הטיפול שאנו נותנים לילדנו הוא הטוב
ביותר, אתך מיד הרגשנו את החיבור, והפריצה של בננו בכל התחומים הגיעה
מהר מאוד, כיום ששואלים אותנו כיצד קרה הדבר, אנו עונים מיד שתי מילים
"לצמוח מחדש".
ההורים של רועי.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------

 

 

מורי היקר,

 

כשגיא שלנו נכנס למכונית, מזיע, מתנשף, מחייך, אנו שואלים אותו איך היה היום. הוא עונה: כיף ומעייף. וזה הסוד שלך, מורי, שילוב של עבודה קשה עם כיף גדול.

אנחנו כבר שנה שנייה איתך, בהתחלה בפרטי ועכשיו בקבוצה וזה רק נעשה נכון יותר!

חיפשנו במשך חודשים את השילוב הזה. מישהו שבאמת יאמין בבן שלנו, שיעזור לו לבנות ביטחון, אמונה בעצמו תוך מציאת החוזקות שלו, מישהו שיעזור לו לבנות ארגז כלים להתמודדויות לא פשוטות וכל זאת בשילוב הנאה רבה. מישהו שיעזור לו להתקדם בכל המובנים והתחומים – מוטורי, חברתי ורגשי.   

בכ"כ הרבה מקצועיות,רגישות ויסודיות הלכת איתנו צעד צעד, הגדרת מטרות, ראית את האפשרויות הגלומות בגיא וכמו שלימדת אותו לא לוותר, ולקום גם כשנכשלים ולא הכל הולך, כך גם אתה נלחמת עליו!

 

רוצים להודות לך על שאתה בחיינו, על שאתה לוקח חלק בהצלחות עם גיא ובתקווה לעוד הרבה הישגים ו'כיף ומעייף' איתך!:))

 

מעריכים מאד,

עטרת ואודי

 

 

-------------------------------------------------------------------------

 

 

הילד הזה הוא הבן שלי. ילד מקסים ומיוחד במינו בן 11.5 שלפני מספר שנים שנים אובחן על הספקטרום. לפני כ 5 שנים הוא נחשף לעולם הכדורסל באמצעות בחור מיוחד במינו (אותו בחור עליו דיבר בעלי באותו ערב) ומאז הכדורסל זורם לו בדם. בתחילת הדרך לא היה לנו ברור עד כמה הוא יצליח למצוא את עצמו בעולם הזה של הכדורסל. משחק שמורכב מאינסוף אינטראקציות חברתיות, קבלת סמכות ומצבים שמשתנים ללא הרף, כל אותם דברים שקשים מאוד לילדים על הספקטרום. למרות החששות והספקות שהיו לנו רשמנו אותו לחוג כדורסל.
כבר בפעם הראשונה שבאתי לקחת אותו מהחוג ופגשתי את מורי הבנתי שעומד מולי אדם יוצא דופן. שיחת הטלפון שבאה בעקבות פציעתו של בני באימון הראשון רק חיזקה לי את זה. באותו רגע שמורי הבין שזה אותו הילד שראה באותו ערב הוא התחיל לחקור את הנושא וללמוד כמה שיותר וזאת על מנת לדעת איך להגיע לליבו של הילד. זה כלל שיחות אינסופיות איתנו, עם המשלבת וקריאת חומר עיוני באינטרנט. לאט לאט הקשר הלך והעמיק ומורי ביקש לקחת את בני לאימונים "אחד על אחד" על מנת לקדם אותו ולעזור לו. המטרה שלו הייתה אחת: להכניס אותו לליגה המקצועית בעירנו.
האמונה של מורי והגישה הבלתי מתפשרת שלו הם אלו שבסופו של דבר עזרו לבן שלנו להתקדם ובסופו של דבר המטרה הושגה והוא היום שחקן מקצועי במחלקת הנוער בעירנו. אחרי התחלה לא פשוטה, שגם במהלכה מורי ליווה אותו ואותנו, הוא הצליח להשתלב בסופו של דבר בקבוצה וכיום הוא שחקן מן המניין.
הרוגע והשקט הפנימי של מורי בשילוב יכולת הנתינה והאהבה האינסופית שלו הופכים אותו ל coacher הכי טוב שמישהו יכול לבקש עבור הילד שלו (וגם עבורו למען האמת). הוא מוצא את הדרך להגיע לליבו של הילד בסבלנות וברוגע. הוא לא מתייאש, גם שלפעמים זה נראה אבוד.
מורי תמיד אמר לנו שלבן שלנו היה תפקיד חשוב בחייו וזה להכין אותו להיות אבא בשלב הראשון ולהראות לו, או יותר נכון לכוון אותו למה שהוא באמת צריך ורוצה לעשות בחייו. אנחנו מרגישים זכות גדולה להיות חלק מכל הדבר הגדול הזה שמורי עושה ומאמינים בו וביכולת שלו לעזור לאחרים באמונה עיוורת. אין לנו ספק שכל ילד שיזכה לעבוד עם מורי ירוויח ובגדול.
מילה קטנה להורים – אם יש מה שלמדנו בכל השנים האלו מאז שבננו אובחן זה שהתפקיד שלנו כהורים זה להאמין בילד וביכולותיו. ילדים עם לקויות יכולים להגיע להישגים גדולים מאוד. אנחנו כהורים לא צריכים לפחד מלאתגר אותם ולגרום להם להתמודד גם עם דברים שעל פניו נראים לנו קשים ובלתי אפשריים עבורם.   

 

 

--------------------------------------------------------------------------

 

מכתב תודה 

לכל מאין דבעי,

את מורי טויק אנו מכירים שנתיים, כמאמן כדורסל בחוג של אמיר, הבן שלנו, כיום בן 9. אמיר היה ילד רגיש מאוד, מופנם וביישן עם אהבה לכדורסל אך עם חשש לקחת חלק בחוג שכזה. החלטנו לרשום אותו ואכן, ההתחלה לא הייתה פשוטה. הוא דרש שאחד מאתנו יישאר במהלך האימון מתחילתו עד סופו. וזה היה לא פשוט עבורנו. גייסנו את הסבתא, יצאנו מוקדם מהעבודה רק בשבילו. לאחר שלושה חודשים, כשחשבנו להרים ידיים ולהוציא אותו מן החוג מורי התעקש שלא נעשה זאת. הוא רתם את אמיר למשימות של עזרה למאמן, הוא קיים איתו לא מעט שיחות וזה פשוט עבד. אמיר צבר בטחון, ציפה בכיליון עיניים לאימונים עם מורי והקבוצה והחשוב ביותר הוא שהילד פתאום גילה מיומנויות חברתיות שלא היו לו: פתיחות, שיתוף פעולה ועזרה לזולת. במהלך השנה הראשונה של חוג הכדורסל אמיר הפך להיות שמח ונמרץ ואף זכה במקום הראשון בתחרות קליעות לסל! השיפור ניכר לא רק בכדורסל אלא גם בלימודים ובפן החברתי בכיתה. המורה שיבחה את השינוי שחל בו. 
אין לי ספק שלולא ההתעקשות של מורי, השיחות שהוא קיים אתנו בנוגע להתקדמות של אמיר (מרצונו החופשי בלבד) והמחויבות האדירה הזו להצלחתו של הילד הביאה את אמיר למקום שהוא נמצא בו כיום: ילד מאושר, עם בטחון עצמי, חברותי ומשימתי. 
לאחרונה התחלנו תהליך עם מורי שבו הוא עובד עם אמיר על תרגילי קורדינציה, מיקוד וריכוז. התהליך הוא פרטני שבו מורי משלב מספר אביזרים וטכניקות בעבודה עם אמיר. אמנם התקיימו רק מספר פגישות אך כבר ניכר באמיר שינוי בהתנהגות בבית ובנכונות שלו להתמיד במשימה לא פשוטה לאורך זמן. אנחנו, כמובן, שותפים מלאים לתהליך (יש גם משימות לבית שהוא אמור לבצע איתנו).

מבחינתנו, מורי הוא הרבה מעבר למאמן כדורסל. הוא מורה לחיים. הוא אנושי, מתחשב, בעל אינטילגנציה רגשית גבוהה, אחראי בצורה בלתי רגילה ומחויב למשימה ודבק בה (למרות שלעיתים זה נראה כנגד כל הסיכויים). התמיכה שלו בנו כהורים והעבודה הנהדרת שהוא עשה עם אמיר איננה מובנת מאליה עבורנו. ועל כך אנו רוצים להוקיר ולהודות.
הרב שלמה קרליבך אמר:
"כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו", ומורי הוא דוגמא מצוינת לכך.

בברכה,
עודד ואביטל כהן, רעננה

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------

 

מורי היקר 
קשה לנו להיפרד ... אבל הגיע הרגע .
רצינו לומר מילות תודה והרבה הערכה על הדרך והמסע.
לבנינו האהוב בן ה 10 היו בעיות בקריאה ובכתיבה, עד כדי הימנעות, בנוסף יכולת גופנית ירודה , עם חוסר יציבות . 
לאחר שאובחן בכישורי למידה על ידי המאבחנת אורלי דרור המקצועית והמדהימה, החלטנו על מטפל פרטני, "אחד על אחד" .
לשמחתנו הרבה קיבלנו אותך.
בננו מהרגע הראשון אהב אותך וציפה למפגשים איתך. 
בזכות היכולת המקצועית שלך לתקשר איתו ולהניע אותו , הצלחת לגרום לשיפור מתמיד, ביכולת הקריאה, הכתיבה, הריכוז והיציבות שלו. וכמובן לשיפור מתמיד בעלייה בביטחון העצמי שלו . מודים לך
על ההשקעה והעבודה המצוינת. תודה מקרב לב 

 

מהרגע הראשון שבננו הגיע למורי נוצר חיבור.
לא היה פשוט בפעם הראשונה להביאו "לחוג כדורסל" אך פעם אחר פעם הוא הסכים לבוא וזאת תודות למורי ולא לכדור.
היחס האישי והנתינה האינסופית שמורי משדר לילד גורמת לו פשוט לרצות להיות שם.
עם האכפתיות, השקעה רבה, סבלנות והקשבה מצליח מורי "לגעת" בילד ובאמצעות הכלים שיש לו מקנה לו תחושת העצמה ומסוגלות שבסופו של דבר גורמים להעלאת בטחונו העצמי.

ממליצה בחום רב!!!

 

 

--------------------------------------------------------------------------

 

 

מורי היקר                                                                                                         
אנו רוצים להודות לך על תקופה מדהימה
בה אתה מלווה אותנו ואת הבן שלנו.

אין ספק שמאז שהתחלנו את הליווי הצמוד
השתנו חיינו מקצה לקצה.
נתת לנו להבין שהילד המדהים שלנו
הוא ילד ככל הילדים
שיכול להמריא להישגים מופלאים
אתה עושה הכל מהלב ונותן מעצמך את כולך
אתה מקצוען אמיתי לחיים
מורי,
שינית את חיינו, נכנסת לליבנו ואנו מעריכים אותך מאוד, תודה על הכל.
ההורים של רועי

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------

 

 

מורי,

אנחנו מבקשים להודות לך על הטיפול המיוחד והמסור ביותם בננו.

יותם שמתמודד עם קשיים בקשב ותקשורת הגיע אליך כשהוא סובל מדימוי עצמי נמוך, מסתגר וחסר מוטיביציה.

כבר מהמפגש הראשון הצלחת לרחוש את אמונו ולפתח איתו קשר חיובי ומעצים.

יותם אוהב ומעריך אותך, וקשוב מאד להדרכה שלך.

כיום לאחר מספר חודשים של טיפול השינוי מורגש ומרגש.

יותם בטוח יותר בעצמו. הוא עצמאי יותר, יוצא יותר מהבית, משתתף יותר באירועים חברתיים ועומד יותר על שלו.

הוא גם ספורטיבי וחזק יותר ומאמין ביכולתו להצליח.

תודה!

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bottom of page